‘Billtobox’

Deel je administratie rechtstreeks met FiscaCoach

Die mappen, classeurs en kasten om alle aan- en verkoopfacturen te betalen kunnen nu echt wel de deur uit. Je administratie bewaar je tegenwoordig online. Via Billtobox, bijvoorbeeld, een handige digitale tool om je hele administratie veilig te bewaren, te gebruiken, te raadplegen én te delen met je boekhouder.


Wat is Billtobox?

‘De digitale link tussen accountant en ondernemer’, dat is Billtobox. Het is de plek waar je al je facturen veilig bewaart en waar je die altijd en overal kan raadplegen. Billtobox is een gratis tot (van de functionaliteiten afhankelijk) betalend platform, zowel voor desktop als in de vorm van een mobiele app. Het is een beveiligde en vertrouwde omgeving waarin je uitgaande facturen kunt aanmaken, verzenden en ontvangen, je inkomende facturen kunt betalen, alles kunt archiveren en rechtstreeks en automatisch delen met je accountant. Je administratie is op die manier 24/7 raadpleegbaar. Bovendien heb je die overal bij de hand dankzij de app.

Wat doet Billtobox?

  • Inkomende facturen rechtstreeks verzamelen in je eigen Billtobox-account.

  • Leveranciers die niet aangesloten zijn op het platform, sturen die naar jouw Billtobox-mailadres, waar ze hun weg vinden naar het account.

  • Facturen in pdf omzetten in een elektronisch E-FFF-protocol.

  • Ook papieren facturen of bonnen komen na scanning daar terecht.

  • Uitgaande facturen verzenden naar klanten.
  • Verzonden of ontvangen facturen automatisch delen met je boekhouder, die op die manier gegarandeerd over al je facturen beschikt en niet meer hoeft aan te kloppen voor ontbrekende of vergeten facturen. Zo heeft jouw accountant meer tijd voor dienstverlening.

  • Het melden wanneer de accountant de facturen heeft ingeboekt.

  • Documenten verzenden naar de fiscus.
  • Archivering van alle documenten, waaronder ook loonbrieven of bankafschriften.

Hoe werk ik met Billtobox?

Je bepaalt zelf de parameters die worden ingesteld: hoe betalingen verlopen, hoe facturen worden goedgekeurd… afhankelijk van de organisatie van je onderneming. De verwerking van je documenten is eenvoudig en handig.

Aankoopfacturen:

  • Je digitale facturen belanden rechtstreeks in je BilltoBox op basis van je btw-nummer, IBAN-nummer (rekeningnummer) of KBO-nummer (ondernemingsnummer).

  • Facturen in de vorm van pdf’s kan je rechtstreeks op je Billtobox-mailadres laten toekomen.

  • Papieren facturen en bonnetjes kan je zelf inscannen met de Billtobox-app.

Verkoopfacturen:

  • Maak uitgaande facturen aan met de geïntegreerde facturatiemodule, laad ze simpelweg op met andere software, of gebruik online-facturatiesoftware gekoppeld aan BilltoBox.


Hoe start ik Billtobox?

  • Voor Billtobox heb je een eigen account nodig. FiscaCoach kan je daarbij helpen

  • Van FiscaCoach ontvang je een activatielink

  • Kies je wachtwoord. Je account is klaar voor gebruik!

Wat kost Billtobox?

Helemaal niets. Fiscacoach biedt je Billtobox gratis aan.

Klaar voor een online opslagmodule voor je facturen? FiscaCoach maakt Billtobox voor jou aan. Bel ons op 011 123 123 of mail naar info@fiscacoach.be.
home